Bölüm Başkanımızın Mesajı
Bölümümüz,
2012-2013 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. Bölümüzde hem lisans hem de akademik faaliyetlerin yürütüldüğü 1200 m2 kullanım alanına sahip (Hidrolik, Ulaştırma, Yapı malzemeleri, Yapı Mekaniği, Zemin mekaniği) 5 adet laboratuvar mevcuttur. Bölümümüzde 3 Profesör, 3 Doçent, 6 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi Doktor, 5 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
Bölümümüz, uygulama ve araştırmaya dayalı mühendislik eğitimi vermekte, uluslararası saygın araştırma ve eğitim kurumu olma yolunda ilerlemekte, insanların kolaylığı için yüksek kalitede Ar-Ge faaliyetleri yürütmektedir.
Bölümümüzün diğer bazı önemli özellikleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:
• Eğitim dilimiz İngilizcedir;
• Derslerimizin (Akışkanlar Mekaniği, Yapı Malzemeleri, Hidrolik, Betonarme, Zemin Mekaniği, Mukavemet gibi) uygulamaları deneyler yapılarak pekiştirilmekte, öğrencilerimizin teoriyi pratikle birleştirmeleri sağlanmaktadır;
• Bitirme projesi dersinde öğrencilerle bire bir ilgilenilmekte, öğrencilerin istedikleri bir anabilim dalında tez yazmaları sağlanmakta ve istemeleri halinde Uluslararası/Ulusal konferanslarda sunum yapmaları teşvik edilmektedir;
• Uluslararası değişim programları çerçevesinde öğrencilerimiz eğitimlerinin bir bölümünü yurtdışında yapabilmektedirler.
• Bölümümüz laboratuvarlarında çok sayıda araştırma projesi yoğun bir şekilde devam etmektedir. Bölümümüz genç ve dinamik eğitim kadrosu ile teknolojik gelişmelere uyum sağlamış,bilimin ışığında mesleğini etik kurallara göre uygulayan inşaat mühendisleri yetiştirmektedir.
Sizleri de aramıza bekleriz...
Prof. Dr. Gökçen Bombar
Son güncelleme: 07.11.2024
MÜDEK Akreditasyon Başvuru Planı |
Bölümümüzün Ocak 2024 döneminde MÜDEK akreditasyonu için başvurması planlanmaktadır. Bunun için her sene bölümümüz kapsamında verilen derslerde yapılan sınav verileri (sorular, cevap kağıtları, öğrenci en iyi- en kötü sınav kağıtları) toplanmaktadır. |
2022-2023 eğitim yılı bahar döneminden itibaren ise öğrenim çıktısı- program çıktısı matrisleri kullanılarak her bir öğrenci göz önünde bulundurularak öğrenilerin ders kapsamında edindikleri bilgilerin program çıktıları üzerinde yüzdesel etkileri değerlendirilmektedir. |
Yapılan program çıktılarının analizi önümüzdeki dönemlerde de inceleneceği öngörülmektedir. |