2015 Öğretim Planı SSS
S1: Müfredatta neden değişiklik yapıldı?
C1: Yapılan değişiklikler; iç ve dış paydaş görüşleri, MÜDEK değerlendirme raporu, komisyonların ve akademik kurulların önerileri doğrultusunda öğrencilerimizin eğitim kalitesini artırmak ve güncel ve sektörel ihtiyaçlara uygun hale getirmek amacıyla yapılmıştır.
S2: 2015 Öğretim Planında yapılan başlıca değişiklikler nelerdir?
C2: 2015 Öğretim Planında yapılan başlıca değişiklikler:
- CHE101 yerine CHE107 dersi gelmiştir.
- BA306 Girişimcilik ve İş Geliştirme dersi kaldırılarak yerine CE306 Yapım Proje Yönetimi dersi eklenmiştir.
- Programlama dersinde Python öğretilecektir.
- Teknik seçmeli havuzuna yeni dersler eklenmiştir.
- Teknik seçmeli havuzdaki bazı derslerde ders kodu ve AKTS değişikliği olmuştur.
- Bazı zorunlu ve seçmeli derslere ön koşul ve yan koşul düzenlemesi getirilmiştir.
- BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Tasarım Projesi dersine entegre edilmiştir.
S3: 2015 Öğretim Planının son haline nereden ulaşabilirim?
C3: Detaylı bilgiye İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Eğitim Kataloğundan (https://ubs.ikc.edu.tr/AIS/OutcomeBasedLearning/Home/Index?culture=tr-TR) erişilebilir. 2015 Öğretim Planı bölüm web sitesinde Programlar > Lisans > 2015 Öğretim Planı sekmesinde de verilmektedir (https://ce.ikcu.edu.tr/).
S4: CHE101 Mühendisler için Kimya dersi neden CHE107 Mühendisler için Kimya olarak değişti?
C4: Dersin yerel kredisi mevzuata uygun hale getirilmiştir. Bu nedenle CHE101 Mühendisler için Kimya yerine CHE107 Mühendisler için Kimya dersi açılmıştır. Dersin haftalık içeriği, değerlendirme araçları vb. aynıdır.
S5: CHE101 Mühendisler için Kimya dersinden kalmıştım, hangi dersi almam gerekir ve transkriptimde hangi ders görünür?
C5: 2025-2026 Güz Dönemi itibariyle CHE101 dersi açılmayacak, CHE107 dersi açılacaktır. Bu nedenle CHE107 dersine kayıtlanmanız beklenmektedir. CHE101 dersini daha önce almış öğrencilerin transkriptlerinde CHE101 dersi görünür. Dersi hiç almamış veya alıp başarısız olmuş öğrenciler CHE107 almalıdır, bu durumdaki öğrencilerin transkriptlerinde CHE107 görünür.
S6: BA306 Girişimcilik ve İş Geliştirme dersi programdan çıkarıldı. BA306’dan kalmıştım, şimdi hangi dersi almam gerekir ve transkriptimde hangi ders görünür?
C6: Paydaş görüşleri ve MÜDEK raporu doğrultusunda BA306 Girişimcilik ve İş Geliştirme dersi kaldırılarak yerine CE306 Yapım Proje Yönetimi dersi açılmıştır. BA306 dersi açılmayacaktır. BA306’dan geçenlerin transkriptlerinde BA306 dersi görünür. BA306 dersini hiç almamış veya alıp başarısız olmuş öğrenciler CE306 dersi almalıdır, transkriptlerinde CE306 görünür. CE306 dersini ilk kez alacak tüm öğrenciler için devam zorunluluğu bulunmaktadır.
S7: COE108 C Programlama dersi yerine CE110 Programlama dersi gelmiş. Ben COE108 dersinden kalmıştım, hangi derse kayıtlanmam gerekecek?
C7: 2025-2026 Bahar döneminde CE110 Programlama dersi açılacak olup ilk defa programlama dersi alanlar ve COE108’den kalanlar CE110 dersine kayıt yaptıracaktır. Transkriptlerinde CE110 görünecektir. Dersin içeriğinde Python dili gösterilecektir.
S8: Hangi teknik seçmeli dersler eklendi?
C8: CE4XX Teknik Seçmeli ders havuzuna aşağıdaki dersler eklenmiştir
- CE449 Yeşil Binalar ve Akreditasyonu
- CE447 İnşaat Mühendisleri için Olasılık, İstatistik ve Güvenilirliğe Giriş
- CE405 İnşaat Mühendisliğinde Yapay Zekâ
S9: Teknik seçmeli havuzdaki bazı derslerin adları duruyor ancak kodları ve AKTS değişmiş. Hangi dersler açılacak bundan sonra?
C9: CE4XX Teknik Seçmeli ders havuzunda aşağıdaki 3 dersin kodu ve AKTS değeri değişmiştir. Bundan sonra açılacak yeni dersler aşağıdadır:
- CE443 Yapı Malzemelerinin Üretim Yöntemleri
- CE457 Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş
- CE459 Su Temini ve Kanalizasyon
S10: CE442 Yapı Malzemelerinin Üretim Yöntemleri dersini alıp kalmıştım. Şimdi CE443 Yapı Malzemelerinin Üretim Yöntemleri dersini mi almam gerekiyor?
C10: Teknik seçmeli ders havuzunda olup kayıtlanmakta olduğunuz dönem açılan ve ders programında yeri olan derslerden birini yerine alabilirsiniz. Aldığınız ders transkriptinizde görünecektir.
S11: Hangi derslerin ön koşulları kaldırıldı?
C11: Paydaş görüşleri nedeniyle bazı derslerin ön koşulları kaldırılmış veya yan koşul haline getirilmiştir. Dersler için Eğitim Kataloğu esas alınmalıdır. Bölüm web sitesinde Programlar > Lisans > 2015 Öğretim Planı altındaki sekmeden de erişilebilir.
S12: Yan Koşul Nedir?
C12: Yan koşul öğrencinin aldığı ve başarılı olduğu ya da aldığı ancak FD veya FF harf notları ile başarısız olduğu derslerdir. DZ harf notu yan koşulun sağlanmadığı anlamına gelir. Örneğin CE391 Yapı Mekaniği ve Analizi almak isteyen bir öğrenci dersin yan koşulu olan CE221 Statik dersini daha önce almış ve geçmiş veya devamsızlık nedeni ile kalmamış olmamalıdır.
S13: BM Sürdürülebilir Kalkınma Amacı nedir? Neden dersimize entegre edildi?
C13: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Birleşmiş Milletler üyesi ülkeler tarafından 2030 sonuna kadar ulaşılması amaçlanan hedefleri içeren bir evrensel eylem çağrısıdır. Tüm dünyada açlık ve yoksulluğa son vermek, iklim değişikliği ile mücadele etmek, toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak, nitelikli eğitimi, sorumlu üretim ve tüketimi yaygınlaştırmak gibi 17 ana başlıktan oluşan sosyal, kültürel ve ekolojik meselelerin çözümüne odaklanır. Ocak 2016'da yürürlüğe girmiştir (https://sdgs.un.org/goals ve https://turkiye.un.org/tr/sdgs).
İzmir Katip Çelebi Üniversitesinde ilgili çalışmaların yürütülmesi için Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü (https://sustainability.ikcu.edu.tr/) ve öğrenciler için Sürdürülebilirlik Topluluğu (https://sks.ikcu.edu.tr/S/21892/surdurulebilirlik-toplulugu) kurulmuştur.
Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Fakülte Kurulunda tüm bölümlerde MÜDEK Sürüm 3.0 Ölçüt 3 kapsamında verilen Program Çıktılarının uygulanmasına karar verilmiştir (https://www.mudek.org.tr/doc/tr/MUDEK-Degerlendirme_Olcutleri_(3.0-08.11.2023).pdf). Burada öğrencilerimize Problem Analizi başlığı altında karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisinin kazandırılması beklenmektedir. Bu beceri Tasarım Projesi dersinde kazandırılacaktır.
S14: BM Sürdürülebilir Kalkınma Amacı ile ilgili Tasarım Projesi dersinde nasıl bir çalışma yapmam gerekiyor?
C14: Dönem başladığında bölüm web sayfasında Öğrenci > Tasarım Projesi (https://ce.ikcu.edu.tr/S/22343) sekmesinde yer alan akış şemasının dikkatlice incelenmesi ve takip edilmesi gerekmektedir.
Bu sekmede bulunan FR/MMF/98 nolu CE4XX LIST OF THE RELEVANCE OF THE CONSTRAINTS FOR THE PROJECT formunda gerçekleştireceğiniz projede hangi Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının sizin projeniz ile ilgili olduğu yer almakta olup ders yürütücünüzün önerilerini de dikkate alarak bu amaçları ve ilgili hedefleri detaylıca araştırmanız önerilmektedir.
Ders yürütücünüzün talimatları doğrultusunda hazırlayacağınız tasarım projesinin raporunda bu amaçlar ve amaçları ne ölçüde gözettiğiniz konusunda bilgi vermeniz gerekmektedir. Dönem sonunda raporunuz FR/MMF/97 nolu CE4XX DESIGN PROJECT EVALUATION FORM kapsamında değerlendirilerek not verilecektir.
Son Güncelleme: 25.08.2025