Betonarme Deney Düzeneği Çalışması
Ülkemizde betonarme kiriş ve kolonlar içeren taşıyıcı sistemler oldukça yaygındır. Deprem etkilerinin neden olduğu yatay yükler; kiriş-kolon bağlantı noktalarını, sistemin geri kalanından daha fazla etkilemekte ve kolon-kiriş bağlantı bölgelerinde büyük kesme ve moment tesirleri oluşturmaktadırlar. Ancak, söz konusu bölgede yönetmelikçe önerilmiş etriye miktarının yerleştirilmesi oldukça güç olduğundan yönetmelik gereği pratikte pek çok zaman uygulanamamakta ve birleşim bölgesinde çoğu zaman hiç veya pek az etriye bulundurulmaktadır.
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yapı Mekaniği Laboratuvarında Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Alper Çankaya danışmanlığında yürütülen deneysel çalışmada, kuşatılmamış bir betonarme kiriş-kolon bağlantı elemanının birleşim bölgesinde pratiktekine benzer şekilde istenilen miktarda etriyenin bulundurulmaması durumunda, belirli oranlarda ve iki farklı tipte lif katkısı ile davranışın ne ölçüde iyileşebileceğinin araştırılması amaçlanmaktadır.